Je hebt het nieuws vast al wel meegekregen. Apple’s iOS14 update heeft de hele Facebook Ads wereld op z’n kop gezet. Deze update heeft er namelijk voor gezorgd dat Apple gebruikers vanaf nu kunnen kiezen of ze wel of niet willen dat Facebook hun data volgt en opslaat. Wat zijn de gevolgen hiervan en hoe kan je je hier als adverteerder op Facebook tegen bewapenen?
Gevolgen van de iOS14 update voor je Facebook advertenties
De gevolgen van de iOS14 update van Apple zijn redelijk groot voor adverteerders op Facebook en Instagram. Wanneer Apple gebruikers aanvinken dat ze niet willen dat Facebook hun gegeven volgt en opslaat betekend dit dat elke actie die ze uitvoeren op de social media kanalen niet meer kan worden gevolgd. Ik hoor je denken, “En mijn Facebook Pixel dan?”. De Facebook Pixel was dé uitkomst voor Facebook adverteerders om accurate statistieken van hun campagnes in te zien zoals aantal kliks, kosten per klik, en conversies. Door de iOS update zullen deze gegevens van Apple gebruikers niet meer opgehaald kunnen worden. Dit heeft als gevolg dat de data van een campagne helaas niet accuraat meer is.
Oplossing voor de iOS14 update van Apple
Het is natuurlijk erg vervelend dat wij als online marketeers (bijna) geen data meer kunnen ophalen van Apple gebruikers. Om toch nog gegevens van Apple gebruikers te kunnen opslaan kun je gebruik maken van de Conversions API. Deze verzend de gegevens direct via de server naar de Facebook Pixel en maakt dus geen gebruik van de browser voor het verzenden van gegevens.