Ga naar de inhoud
Home » Blog » 28 dagen attributie verdwijnt uit Facebook Ads

28 dagen attributie verdwijnt uit Facebook Ads

Facebook 28 dagen ads attributie

Binnen je Facebook Ads campagne is het je vast wel een opgevallen dat je een toeschrijving kan instellen. Je kon kiezen uit een toeschrijving van 1 dag, 7 dagen of 28 dagen. Een toeschrijving wilt zeggen: Binnen hoeveel dagen na het klikken op je advertentie je gewenste conversie gerealiseerd. Voorheen kon je hier 28 dagen voor instellen, maar tegenwoordig wordt dit automatisch ingesteld op 7 dagen. Waarom eigenlijk?

Een duidelijke uitleg

Als je nog niet goed snapt wat een toeschrijving is zullen we dit nog een keer goed uitleggen. Stelt jij draait een conversie campagne waarbij de conversie “het doen van een aankoop” is. Wanneer hier een toeschrijving van 28 dagen op staat betekent dit: een persoon ziet je advertentie, klikt hierop maar doet nog geen aankoop. Geen probleem! Wanneer deze zelfde persoon 14 dagen later weer op je website is en alsnog de aankoop doet, rekent Facebook dit als een conversie op jouw conversie campagne.

Waarom doet Facebook dit en wat betekent dit voor mijn campagne?

Facebook heeft dit vanwege privacy overwegingen moeten doen. Door privacy wetgevingen met betrekking tot Cookies op websites werd het lastig om een accuraat beeld te geven in 28 dagen. Ze hebben het aantal dagen voor een toeschrijving daarom terug gedraaid naar 7 dagen.

Wat betekent dit mijn jouw Facebook Ads campagne? Dit betekent dat als iemand op de 8ste dag na het klikken op je advertentie de aankoop doet, deze niet wordt toegeschreven als aankoop voor de specifieke campagne. Je zult daarom minder data krijgen uit je campagnes.

About Post Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *